vrijdag 27 januari 2012

Pieterpad. Etappe Pey-Sittard en Sittard-Spaubeek

Donderdag 26 januari met Riet op pad voor het pieterpad.
Pey-Sittard was ongeveer 15 km lopen. Iets te weinig voor ons.
Vandaar dat we besloten in Sittard door te lopen.
Het weer viel echt niet tegen. Hele dag bewolkt maar geen regen.
In Sittard loop je weer het bos in bij de zeven voetvallen.
Laatste zondag van Augustus trekt er een processie langs de zeven kapelletjes.
Boven aan de berg staat de grootste kapel.Deze is gewijd aan de heilige Rosa, beschermheilige van Sittard.

Daarna vervolgen wij het pad langs glooiende weilanden en modderige paden.
Oef we zagen  er niet uit na de wandeling.
Qua landschap merk je dat je in Zuid-Limburg bent.Ik vind dit zo mooi.
Verheug me al op de laatste etappe!
Creatief met boom zie je hier ook regelmatig.
Via Puth zijn we naar het station in Spaubeek gelopen. Daar begon het net wat te spetteren.
Prima geregeld want de trein kwam er ook al aan
Al met al een prachtige etappe van 27 km.
Het laatste deel tot de st Pieters berg kunnen we ook in een keer doen.

Keep on walking!

1 opmerking:

  1. Prachtig kapelletje! Dat vond ik al bij de foto op facebook.
    Maar heerlijk zo'n wandeling met modder. Lijkt me ook wel een keer wat. Oude kleren aan en baggeren.
    Al met al een mooi wandeling, begrijp ik, met aparte dingen om te zien: kapel, kunstwerk en modder. Prima!!! Op naar je volgende wandeling!

    BeantwoordenVerwijderen